Selasa, 06 Juni 2017

Kehamilan Tips dan Panduan

Kehamilan Tips - Eat Well Semasa Mengandung Pengesyoran

Bagi kebanyakan wanita, apabila mereka mendapatkan berat badan paling banyak adalah apabila mereka hamil. Lebih daripada 25% wanita mendapat lebih daripada 40 pound semasa mengandung. Biasanya 18 hingga 20 pound adalah disebabkan oleh pembangunan dan kehamilan bayi, jadi sepanjang berat badan (lebih 20 paun) kekal di dalam badan anda selepas bersalin.

Institut Perubatan kini mencadangkan garis panduan berikut untuk berat badan semasa mengandung, bergantung kepada jenis badan, dengan purata £ 30.5 untuk wanita di Amerika Syarikat:

Wanita Berat: 28-40 pound
Wanita berat badan normal: 25-35 pound
Wanita lemak: 15-25 pound
Wanita lemak: 11-20 pound

Seperti yang anda lihat, ia adalah sangat penting untuk menonton apa yang anda makan. Berikut adalah beberapa tips yang anda fikir akan menjadi berguna untuk mengambil dengan betul, bukan sahaja untuk mengekalkan berat badan anda tinggal dalam fikiran tetapi juga untuk membantu cabaran kehamilan:
 Kurangkan makan di restoran makanan segera. kos yang tinggi, seperti kalori, lemak dan garam. A isi rumah biasa American membelanjakan $ 2,688 setahun untuk makan di luar.

Membuat sandwich, sup dan salad di rumah. Belajar bagaimana untuk memasak hidangan yang ringkas. Dalam tempoh lima tahun akan datang, anda akan menjimatkan beribu-ribu dolar dan mengelakkan banyak berat badan untuk anda dan anak anda.

Gunakan rendah kalori kuah salad.

Elakkan makanan goreng. Jumlah besar lemak bukan sahaja meningkatkan berat badan, tetapi lemak melambatkan pengosongan gastrik dan gastrik refluks teruk dan juga menyebabkan pedih ulu hati.

Rendah minuman lemak - 2% atau lebih sebaik-baiknya 1%. Malah, 2% susu adalah 37% kalori daripada lemak dan 1% hingga 18% kalori daripada lemak. Salah satu daripada banyak contoh pelabelan makanan mengelirukan.

Elakkan kacang, yang tinggi kalori dan lemak. Beberapa kacang (3.5 auns) mengandungi lebih daripada 600 kalori dan lemak memerlukan sehari untuk seorang wanita.

Dapatkan vitamin anda daripada sumber makanan pada masa yang sama pelengkap.

Jika anda kurang berat badan, satu kajian yang menunjukkan bahawa anda boleh mempertimbangkan untuk mengambil suplemen vitamin yang mengandungi 25 mg zink, yang cenderung untuk meningkatkan berat badan bayi.
Mengelakkan ikan yang kaya dengan merkuri. Bahayanya adalah metil merkuri boleh menjejaskan sistem saraf pusat janin. ikan Mercury-kaya ikan todak, ikan yu, ikan kembung dan jubin.

Untuk sembelit, serat meningkatkan dalam diet anda. A bijirin serat mempunyai serat yang paling tinggi. Juga minum air yang banyak dan senaman.

Untuk loya, makan makanan yang tinggi karbohidrat yang mudah untuk dihadam, seperti keropok, bijirin, biskut atau kek beras. makanan berlemak melambatkan pengosongan perut dan memburukkan lagi loya dan muntah-muntah. Makanan ini juga lebih baik dibiarkan sejuk daripada makanan panas.

Ingat pil zat besi boleh menyebabkan loya dan sembelit.

Makan perlahan-lahan supaya hormon yang dikeluarkan oleh usus mempunyai masa untuk memberi isyarat kepada otak bahawa anda mendapat penuh.
Jangan membuat kesalahan dengan mengklasifikasikan kek lobak merah sebagai sayur-sayuran.

Apabila anda pergi ke bufet tidak mendapat banyak makanan yang anda perlu makan dengan pisau dan forklift.

Anda boleh melihat bagaimana mudah ia boleh untuk makan dengan betul dan anda mempunyai hujung yang betul. Kehamilan bukan masa untuk membiarkan pergi, ia adalah masa untuk benar-benar memberi perhatian kepada kesihatan anda. Untuk petua tentang kehamilan sihat, mencari buku-buku yang hebat ke atas topik-topik seperti janin dalam tahun ke 5.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar